Vragen? Bel direct

0593 232114

Renault chiptuning



Renault chiptuning specialist

chiptuning  RenaultLagere brandstofkosten en toch meer vermogen met je Renault?
Dankzij Renault chiptuning op maat geen probleem!

Chiptuning voor alle Renault types is mogelijk. Staat je Renault er niet bij? Neem gerust even contact op. Door het optimaliseren van de parameters zal het rijcomfort, vermogen en koppel toenemen.

Tijdens het chiptuning worden de parameters van het motormanagementsoftware van de Renault optimaal afgestemd. Dankzij deze ideale afstemming, met de veiligheidsmarges in acht genomen, geeft Renault chiptuning;

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;

Kortom; Meer vermogen, koppel en een lager brandstofverbruik voor je Renault.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm fundamenteel. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning op maat

Hedendaagse Renault modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Renault fabrikant deze marge niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder..

Meer weten over Renault chiptuning? Neem contact op