Chiptuning Renault Modus



Renault Modus chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Modus
Een Renault met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Dankzij Renault chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Renault Modus heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Modus.

U ervaart bij een Renault Modus:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Renault Modus

Chiptuning Renault Modus All

Staat je Renault Modus er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Modus chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Modus chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Modus

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend belangrijk. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Hedendaagse Renault modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel lager, circa 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Renault fabrikant deze winstmarge zelf niet?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Renault chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Renault Modus chiptuning? Neem contact op