Chiptuning Renault Mascott



Renault Mascott chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Mascott
Een Renault met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Maatwerk Renault chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Renault Mascott heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Mascott.

U ervaart bij een Renault Mascott:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht Renault Mascott

Chiptuning Renault Mascott All

Staat je Renault Mascott er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Mascott chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Mascott chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Mascott

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning op maat

Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Renault deze winstmarge niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Renault de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Renault chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Renault Mascott chiptuning? Neem contact op