Renault Scenic chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en toch meer vermogen met je Renault?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Scenic heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Scenic.
U ervaart bij een Renault Scenic:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Renault Scenic
Chiptuning Renault Scenic II – 2003 – 2006
Chiptuning Renault Scenic III – 2009 – 2012
Chiptuning Renault Scenic I – 1999 – 2003
Chiptuning Renault Scenic II – 2006 – 2009
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016
Chiptuning Renault Scenic IV – 2016 – 2018
Chiptuning Renault Scenic IV – 2018
Staat je Renault Scenic er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Scenic chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Renault Scenic chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Scenic
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Renault chiptuning op maat
Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Renault deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Renault fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Renault chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.