Chiptuning Renault Maxity



Renault Maxity chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Maxity
Chiptuning Renault: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Maxity heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Maxity.

U ervaart bij een Renault Maxity:

  • Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;

Overzicht Renault Maxity

Chiptuning Renault Maxity All

Staat je Renault Maxity er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Maxity chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Maxity chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Maxity

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning op maat

Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel lager, circa 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Renault fabrikant deze speelruimte niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Maxity chiptuning? Neem contact op