Ford chiptuning specialist
Een Ford met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Maatwerk Ford chiptuning maakt dit mogelijk!
Wij kunnen chiptuning voor vrijwel alle Ford types uitvoeren. Mocht je Ford er niet tussen zitten, neem dan even contact op. Door softwareoptimalisatie zal vermogen,koppel en bovenal het rijcomfort toenemen.
Door chiptuning worden de parameters van de Ford motermanagementsoftware beter afgestemd. Door deze ideale afstemming levert Ford chiptuning;
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een substantieel zuinigere Ford, tot wel 5% brandstofbesparing;
Samengevat; Door het chiptunen van je Ford ben je substantieel minder geld kwijt bent aan brandstof door zuinigere motorprestaties. En daarnaast krijgt je Ford ook meer vermogen.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Ford . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Ford chiptuning op maat
Moderne Ford modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Ford motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Ford deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Ford de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Ford chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder..