Chiptuning Ford S-Max



Ford S-Max chiptuning specialist

chiptuning  Ford  S-Max
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Ford?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Ford chiptuning!
Na een chiptuning van uw Ford S-Max heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ford. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ford S-Max.

U ervaart bij een Ford S-Max:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een brandstofbesparing van rond de 5%;

Overzicht Ford S-Max

Chiptuning Ford S-Max 2006 – 2010
Chiptuning Ford S-Max 2010 – 2015
Chiptuning Ford S-Max 2015

Staat je Ford S-Max er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Ford S-Max chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Ford S-Max chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford S-Max

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Ford worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Ford chiptuning op maat

Hedendaagse Ford modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Ford motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Ford fabrikant deze winstmarge niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Ford de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Ford chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.

Meer weten over Ford S-Max chiptuning? Neem contact op