Chiptuning Ford S Max



Ford S Max chiptuning specialist

chiptuning Ford S Max
Een Ford met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Met onze Ford maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Ford S Max heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ford. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ford S Max.

U ervaart bij een Ford S Max:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Ford S Max

Chiptuning Ford S Max 2.0 SCTi 203 pk
Chiptuning Ford S Max 2.0 TDCI 131 pk
Chiptuning Ford S Max 2.0 TDCI 140 pk
Chiptuning Ford S Max 2.2 TDCI 175 pk
Chiptuning Ford S Max 2.5 T 220 pk

Staat je Ford S Max er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Ford S Max chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Ford S Max chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford S Max

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Ford . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Ford chiptuning maatwerk

Moderne Ford modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Ford motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.

Waarom gebruikt Ford deze speelruimte niet zelf?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Ford fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Ford worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Ford chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Ford S Max chiptuning? Neem contact op