Ferrari chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Ferrari?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Ferrari chiptuning!
Hier vind je een overzicht van alle Ferrari types waarvoor wij chiptuning kunnen uitvoeren. Staat je Ferrari er onverhoopt niet tussen? Neem even contact met ons op. Het vermogen, koppel en met name het rijcomfort zal toenemen door het optimaliseren van de software.
Middels chiptuning worden de parameters van de Ferrari motermanagementsoftware beter afgestemd. Door deze optimale afstemming levert Ferrari chiptuning;
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Samengevat; Door het chiptunen van je Ferrari ben je behoorlijk minder geld kwijt bent aan brandstof door zuinigere motorprestaties. En tevens krijgt je Ferrari ook meer vermogen.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ferrari
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Ferrari . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm fundamenteel. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Ferrari chiptuning op maat
Moderne Ferrari modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Ferrari motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Ferrari fabrikant deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Ferrari de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Ferrari chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder..