Ferrari 458 Italia chiptuning specialist
Een Ferrari met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Ferrari maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Ferrari 458 Italia heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ferrari. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ferrari 458 Italia.
U ervaart bij een Ferrari 458 Italia:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Ferrari 458 Italia
Staat je Ferrari 458 Italia er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Ferrari 458 Italia chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Ferrari 458 Italia chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ferrari 458 Italia
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Ferrari . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend belangrijk. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Ferrari chiptuning op maat
Moderne Ferrari modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Ferrari motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Ferrari deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Ferrari fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Ferrari worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Ferrari chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.