Chiptuning Seat



Seat chiptuning specialist

chiptuning  SeatEen Seat met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Maatwerk Seat chiptuning maakt dit mogelijk!

Hier vind je een overzicht van alle Seat types waarvoor wij optimalisatie kunnen uitvoeren. Staat je Seat er onverhoopt niet tussen? Neem even contact met ons op. Door het verbeteren van de parameters zal het rijcomfort, vermogen en koppel toenemen.

Tijdens het chiptuning worden de parameters van het motormanagementsoftware van de Seat optimaal afgestemd. Dankzij deze ideale afstemming, met de veiligheidsmarges in acht genomen, geeft Seat chiptuning;

  • Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een substantieel zuinigere Seat, tot wel 5% brandstofbesparing;

Kortom; Door het chiptunen van je Seat ben je substantieel minder geld kwijt bent aan brandstof. En tegelijkertijd krijgt je Seat ook meer vermogen.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Seat chiptuning op maat

Hedendaagse Seat modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Seat motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Seat fabrikant deze speelruimte niet zelf?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Seat de software niet optimaal af. De auto’s van Seat worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Seat chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk..

Meer weten over Seat chiptuning? Neem contact op