Chiptuning Seat



Seat chiptuning specialist

chiptuning SeatEen Seat met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Met onze Seat maatwerk chiptuning is dit mogelijk!

Wij kunnen vermogensoptimalisatie voor vrijwel alle Seat types uitvoeren. Mocht je Seat er niet tussen zitten, neem dan even contact op. Door het verbeteren van de software zal het rijcomfort, vermogen en koppel toenemen.

Door chiptuning worden de parameters van de Seat motermanagementsoftware beter afgestemd. Door deze optimale afstemming geeft Seat chiptuning;

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Kortom; Door het chiptunen van je Seat ben je aanmerkelijk minder geld kwijt bent aan brandstof door zuinigere motorprestaties. En tegelijkertijd krijgt je Seat ook meer vermogen.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend fundamenteel. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Seat chiptuning maatwerk

Moderne Seat modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Seat motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Seat fabrikant deze speelruimte niet zelf?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Seat de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Seat worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Seat chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder..

Meer weten over Seat chiptuning? Neem contact op