Chiptuning Seat Exeo



Seat Exeo chiptuning specialist

chiptuning  Seat  Exeo
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Seat?
Met onze Seat maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Seat Exeo heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Exeo.

U ervaart bij een Seat Exeo:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
  • Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Seat Exeo

Chiptuning Seat Exeo 2009

Staat je Seat Exeo er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Exeo chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Seat Exeo chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Exeo

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Seat worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm fundamenteel. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Seat chiptuning maatwerk

Moderne Seat modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Seat motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Seat deze winstmarge niet zelf?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Seat de software niet optimaal af. De auto’s van Seat worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Seat chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.

Meer weten over Seat Exeo chiptuning? Neem contact op