Peugeot 5008 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Peugeot?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Peugeot chiptuning!
Na een chiptuning van uw Peugeot 5008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Peugeot. Wij zijn specialist in het tunen van uw Peugeot 5008.
U ervaart bij een Peugeot 5008:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Peugeot 5008
Chiptuning Peugeot 5008 2009 – 2013
Chiptuning Peugeot 5008 2013 – 2016
Chiptuning Peugeot 5008 2017
Staat je Peugeot 5008 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Peugeot 5008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Peugeot 5008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Peugeot 5008
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Peugeot worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Peugeot chiptuning op maat
Hedendaagse Peugeot modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Peugeot motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Peugeot fabrikant deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Peugeot de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Peugeot chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.