Peugeot 5008 2017 chiptuning specialist
Chiptuning Peugeot: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Peugeot chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Peugeot 5008 2017 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Peugeot. Wij zijn specialist in het tunen van uw Peugeot 5008 2017.
U ervaart bij een Peugeot 5008 2017:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een aanmerkelijk zuinigere Peugeot, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Peugeot 5008 2017
Chiptuning Peugeot 5008 2017 1.2T Puretech 130pk
Chiptuning Peugeot 5008 2017 1.6 BlueHDI 8V 100pk
Chiptuning Peugeot 5008 2017 1.6 e-THP 165pk
Chiptuning Peugeot 5008 2017 1.6 BlueHDI 8V 120pk
Chiptuning Peugeot 5008 2017 2.0 BlueHDI 180pk
Chiptuning Peugeot 5008 2017 1.5 BlueHDI 130pk
Chiptuning Peugeot 5008 2017 2.0 BlueHDI 150pk
Staat je Peugeot 5008 2017 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Peugeot 5008 2017 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Peugeot 5008 2017 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Peugeot 5008 2017
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Peugeot . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg fundamenteel. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Peugeot chiptuning maatwerk
Moderne Peugeot modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Peugeot motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Peugeot deze marge zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Peugeot de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Peugeot chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.