Peugeot 308 chiptuning specialist
Een Peugeot met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Peugeot maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Peugeot 308 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Peugeot. Wij zijn specialist in het tunen van uw Peugeot 308.
U ervaart bij een Peugeot 308:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Peugeot 308
Chiptuning Peugeot 308 2013 – 2017
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013
Chiptuning Peugeot 308 2017
Staat je Peugeot 308 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Peugeot 308 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Peugeot 308 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Peugeot 308
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Peugeot worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Peugeot chiptuning op maat
Hedendaagse Peugeot modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Peugeot motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Peugeot fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Peugeot fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Peugeot worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Peugeot chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.