Vragen? Bel direct

0593 232114



Peugeot 308 2007 – 2013 chiptuning specialist

chiptuning  Peugeot  308 2007 - 2013
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Peugeot?
Maatwerk Peugeot chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Peugeot 308 2007 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Peugeot. Wij zijn specialist in het tunen van uw Peugeot 308 2007 – 2013.

U ervaart bij een Peugeot 308 2007 – 2013:

  • Tot ruim 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;

Overzicht Peugeot 308 2007 – 2013

Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 HDiF 16V 90pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 HDiF 16V 110pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 THP 150pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 THP 175pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 2.0 HDi 136pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.4 VTi 95pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 HDiF 8V 92pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 e-HDi 8V 112pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 2.0 HDi 150pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 THP 156pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 e-HDi 8V 115pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.4 VTi 98pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 2.0 HDi 163pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 THP 200pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 VTi 120pk
Chiptuning Peugeot 308 2007 – 2013 1.6 THP 140pk

Staat je Peugeot 308 2007 - 2013 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Peugeot 308 2007 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Peugeot 308 2007 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Peugeot 308 2007 - 2013

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Peugeot worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

Peugeot chiptuning op maat

Moderne Peugeot modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Peugeot motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Peugeot fabrikant deze winstmarge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Peugeot fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Peugeot chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Peugeot 308 2007 - 2013 chiptuning? Neem contact op