Chiptuning McLaren



McLaren chiptuning specialist

chiptuning  McLarenChiptuning McLaren: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk McLaren chiptuning maakt dit mogelijk!

Chiptuning voor alle McLaren types is beschikbaar. Staat je McLaren er niet bij? Neem gerust even contact op. Door het optimaliseren van de parameters zal het rijcomfort, vermogen en koppel toenemen.

Gedurende de chiptuning worden de parameters van het motormanagementsoftware van de McLaren optimaal afgestemd. Dankzij deze ideale afstemming, met de veiligheidsmarges in acht genomen, geeft McLaren chiptuning;

  • Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Samengevat; Door het chiptunen van je McLaren ben je behoorlijk minder geld kwijt bent aan brandstof door zuinigere motorprestaties. En gelijktijdig krijgt je McLaren ook meer vermogen.

Verbeter direct de rijsprestaties van je McLaren

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de McLaren . De vertraging in de brandstofontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg beslissend. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

McLaren chiptuning maatwerk

Moderne McLaren modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is als het ware het brein van de McLaren motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de McLaren fabrikant deze marge niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de McLaren de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na McLaren chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder..

Meer weten over McLaren chiptuning? Neem contact op