McLaren MP4-12C chiptuning specialist
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je McLaren?
Dankzij McLaren chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw McLaren MP4-12C heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw McLaren. Wij zijn specialist in het tunen van uw McLaren MP4-12C.
U ervaart bij een McLaren MP4-12C:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht McLaren MP4-12C
Staat je McLaren MP4-12C er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen McLaren MP4-12C chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over McLaren MP4-12C chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je McLaren MP4-12C
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de McLaren worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
McLaren chiptuning op maat
Hedendaagse McLaren modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de McLaren motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk minder, omstreeks 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de McLaren fabrikant deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de McLaren fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van McLaren worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na McLaren chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.