Vragen? Bel direct

0593 232114



McLaren MP4-12C All chiptuning specialist

chiptuning  McLaren  MP4-12C All
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je McLaren?
Dankzij McLaren chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw McLaren MP4-12C All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw McLaren. Wij zijn specialist in het tunen van uw McLaren MP4-12C All.

U ervaart bij een McLaren MP4-12C All:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Overzicht McLaren MP4-12C All

Chiptuning McLaren MP4-12C All 3.8 V8 625pk

Staat je McLaren MP4-12C All er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen McLaren MP4-12C All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over McLaren MP4-12C All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je McLaren MP4-12C All

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de McLaren worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

McLaren chiptuning maatwerk

Moderne McLaren modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de McLaren motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.

Waarom gebruikt McLaren deze winstmarge zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de McLaren fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na McLaren chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over McLaren MP4-12C All chiptuning? Neem contact op