Volvo XC70 2002 – 2007 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Volvo?
Maatwerk Volvo chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Volvo XC70 2002 – 2007 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volvo. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volvo XC70 2002 – 2007.
U ervaart bij een Volvo XC70 2002 – 2007:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Volvo XC70 2002 – 2007
Chiptuning Volvo XC70 2002 – 2007 2.4 D5 185pk
Chiptuning Volvo XC70 2002 – 2007 2.4 D5 163pk
Chiptuning Volvo XC70 2002 – 2007 2.5T 210pk
Chiptuning Volvo XC70 2002 – 2007 2.4T 200pk
Chiptuning Volvo XC70 2002 – 2007 2.5T 193pk
Staat je Volvo XC70 2002 - 2007 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volvo XC70 2002 – 2007 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volvo XC70 2002 – 2007 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volvo XC70 2002 - 2007
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volvo worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Volvo chiptuning maatwerk
Moderne Volvo modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Volvo motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk lager, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Volvo fabrikant deze winstmarge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Volvo de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Volvo chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.