Volvo V60 2010 – 2014 chiptuning specialist
Chiptuning Volvo: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Volvo chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Volvo V60 2010 – 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volvo. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volvo V60 2010 – 2014.
U ervaart bij een Volvo V60 2010 – 2014:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Volvo V60 2010 – 2014
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 1.6 T3 150pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 1.6 T4 180pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.0T 203pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.0 T5 240pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 T6 304pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.0 D3 163pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.0 D3 136pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.0 D4 163pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.4 D5 205pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 1.6 D2 115pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.4 D5 215pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.4 D4 163pk aut
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.4 D5 215pk aut
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.4 D6 Hybrid 285pk
Chiptuning Volvo V60 2010 – 2014 2.0 D4 181pk
Staat je Volvo V60 2010 - 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volvo V60 2010 – 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volvo V60 2010 – 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volvo V60 2010 - 2014
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volvo worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Volvo chiptuning maatwerk
Moderne Volvo modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Volvo motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk minder, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Volvo deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Volvo fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Volvo chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.