Volvo V40 2015 chiptuning specialist
Chiptuning Volvo: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Volvo chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Volvo V40 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volvo. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volvo V40 2015.
U ervaart bij een Volvo V40 2015:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een aanzienlijk zuinigere Volvo, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Volvo V40 2015
Chiptuning Volvo V40 2015 2.0 T2 122pk
Chiptuning Volvo V40 2015 2.0 T3 152pk
Chiptuning Volvo V40 2015 2.0 T5 245pk
Chiptuning Volvo V40 2015 2.0 D3 150pk
Chiptuning Volvo V40 2015 2.0 D4 190pk
Chiptuning Volvo V40 2015 2.0 D2 120pk
Chiptuning Volvo V40 2015 1.5T T2 – 122pk
Chiptuning Volvo V40 2015 1.5T T3 – 152pk
Chiptuning Volvo V40 2015 2.0 T4 190pk
Staat je Volvo V40 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volvo V40 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volvo V40 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volvo V40 2015
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volvo worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm fundamenteel. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Volvo chiptuning op maat
Hedendaagse Volvo modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Volvo motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Volvo deze marge zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Volvo de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Volvo worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Volvo chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.