Volvo V40 1998 – 2004 chiptuning specialist
Een Volvo met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Maatwerk Volvo chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Volvo V40 1998 – 2004 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volvo. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volvo V40 1998 – 2004.
U ervaart bij een Volvo V40 1998 – 2004:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Volvo V40 1998 – 2004
Chiptuning Volvo V40 1998 – 2004 2.0 T 160pk
Chiptuning Volvo V40 1998 – 2004 T4 200pk
Chiptuning Volvo V40 1998 – 2004 1.9D 115pk
Chiptuning Volvo V40 1998 – 2004 1.9D 102pk
Chiptuning Volvo V40 1998 – 2004 2.0 T 165pk
Chiptuning Volvo V40 1998 – 2004 1.9 TD 90pk
Chiptuning Volvo V40 1998 – 2004 1.9D 95pk
Staat je Volvo V40 1998 - 2004 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volvo V40 1998 – 2004 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volvo V40 1998 – 2004 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volvo V40 1998 - 2004
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Volvo . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Volvo chiptuning maatwerk
Moderne Volvo modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Volvo motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Volvo fabrikant deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Volvo fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Volvo chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.