Volkswagen Vento 1992 – 1998 chiptuning specialist
Chiptuning Volkswagen: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Volkswagen chiptuning!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Vento 1992 – 1998 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Vento 1992 – 1998.
U ervaart bij een Volkswagen Vento 1992 – 1998:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Volkswagen Vento 1992 – 1998
Chiptuning Volkswagen Vento 1992 – 1998 1.9 TDI 100pk
Chiptuning Volkswagen Vento 1992 – 1998 1.9 TDI 110pk
Chiptuning Volkswagen Vento 1992 – 1998 1.9 TDI 90pk
Chiptuning Volkswagen Vento 1992 – 1998 2.0i 8v 115pk
Staat je Volkswagen Vento 1992 - 1998 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Vento 1992 – 1998 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volkswagen Vento 1992 – 1998 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Vento 1992 - 1998
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volkswagen worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Volkswagen chiptuning maatwerk
Hedendaagse Volkswagen modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Volkswagen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Volkswagen fabrikant deze speelruimte niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Volkswagen fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Volkswagen worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Volkswagen chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.