Transporter / Multivan



Volkswagen Transporter / Multivan chiptuning specialist

chiptuning  Volkswagen  Transporter / Multivan
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Volkswagen?
Met onze Volkswagen maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Transporter / Multivan heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Transporter / Multivan.

U ervaart bij een Volkswagen Transporter / Multivan:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een substantieel zuinigere Volkswagen, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Volkswagen Transporter / Multivan

Chiptuning Volkswagen Transporter / Multivan T5 – 2003 – 2009
Chiptuning Volkswagen Transporter / Multivan T4 – 1999 – 2004
Chiptuning Volkswagen Transporter / Multivan T5 – 2009 – 2015
Chiptuning Volkswagen Transporter / Multivan T6 – 2015

Staat je Volkswagen Transporter / Multivan er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Transporter / Multivan chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Volkswagen Transporter / Multivan chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Transporter / Multivan

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volkswagen worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm beslissend. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Volkswagen chiptuning maatwerk

Moderne Volkswagen modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Volkswagen motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Volkswagen fabrikant deze speelruimte zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de Volkswagen de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Volkswagen chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Volkswagen Transporter / Multivan chiptuning? Neem contact op