Volkswagen Touran 2003 – 2010 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Volkswagen?
Dankzij Volkswagen chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Touran 2003 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Touran 2003 – 2010.
U ervaart bij een Volkswagen Touran 2003 – 2010:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Volkswagen Touran 2003 – 2010
Chiptuning Volkswagen Touran 2003 – 2010 1.6i 8v 102pk
Chiptuning Volkswagen Touran 2003 – 2010 1.6 FSI 115pk
Chiptuning Volkswagen Touran 2003 – 2010 2.0 FSI 150pk
Chiptuning Volkswagen Touran 2003 – 2010 1.9 TDI 90pk
Chiptuning Volkswagen Touran 2003 – 2010 1.9 TDI 105pk
Chiptuning Volkswagen Touran 2003 – 2010 1.9 TDI 100pk
Chiptuning Volkswagen Touran 2003 – 2010 2.0 TDI 136pk
Chiptuning Volkswagen Touran 2003 – 2010 2.0 TDI 140pk
Chiptuning Volkswagen Touran 2003 – 2010 2.0 TDI 170pk
Staat je Volkswagen Touran 2003 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Touran 2003 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volkswagen Touran 2003 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Touran 2003 - 2010
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volkswagen worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Volkswagen chiptuning maatwerk
Moderne Volkswagen modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Volkswagen motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Volkswagen deze winstmarge zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Volkswagen fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Volkswagen chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.