Volkswagen Phaeton 2002 chiptuning specialist
Een Volkswagen met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Volkswagen maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Phaeton 2002 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Phaeton 2002.
U ervaart bij een Volkswagen Phaeton 2002:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Volkswagen Phaeton 2002
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 3.2 V6 241pk
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 3.0 TDI 224pk
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 3.0 TDI 211pk
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 3.0 TDI 233pk
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 5.0 TDI V10 313pk
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 3.0 TDI 245pk
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 4.2 V8 335pk
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 6.0 W12 420pk
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 6.0 W12 450pk
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 3.6 V6 280pk
Chiptuning Volkswagen Phaeton 2002 3.0 TDI 240pk
Staat je Volkswagen Phaeton 2002 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Phaeton 2002 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volkswagen Phaeton 2002 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Phaeton 2002
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volkswagen worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Volkswagen chiptuning op maat
Hedendaagse Volkswagen modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is het brein van de Volkswagen motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Volkswagen deze speelruimte niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Volkswagen de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Volkswagen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.