Chiptuning Volkswagen Passat CC



Volkswagen Passat CC chiptuning specialist

chiptuning Volkswagen Passat CC
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je Volkswagen?
Met onze Volkswagen maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Passat CC heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Passat CC.

U ervaart bij een Volkswagen Passat CC:

  • Tot ruim 25% aan extra vermogen;
  • Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
  • Een aanzienlijk zuinigere Volkswagen, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Volkswagen Passat CC

Chiptuning Volkswagen Passat CC 1.8 TSI 160 pk
Chiptuning Volkswagen Passat CC 2.0 TDI 140 pk
Chiptuning Volkswagen Passat CC 2.0 TDI 143 pk
Chiptuning Volkswagen Passat CC 2.0 TDI 170 pk
Chiptuning Volkswagen Passat CC 2.0 TSI 200 pk
Chiptuning Volkswagen Passat CC 3.6 V6 FSI 300 pk

Staat je Volkswagen Passat CC er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Passat CC chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Volkswagen Passat CC chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Passat CC

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volkswagen worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg fundamenteel. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Volkswagen chiptuning maatwerk

Moderne Volkswagen modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is als het ware het brein van de Volkswagen motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Volkswagen deze marge niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Volkswagen fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Volkswagen worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na Volkswagen chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Volkswagen Passat CC chiptuning? Neem contact op