Volkswagen New Beetle 2016 chiptuning specialist
Chiptuning Volkswagen: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Met onze Volkswagen maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Volkswagen New Beetle 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen New Beetle 2016.
U ervaart bij een Volkswagen New Beetle 2016:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een aanzienlijk zuinigere Volkswagen, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Volkswagen New Beetle 2016
Chiptuning Volkswagen New Beetle 2016 1.2 TSI 105pk
Chiptuning Volkswagen New Beetle 2016 1.4 TSI 150pk
Chiptuning Volkswagen New Beetle 2016 2.0 TSI 220pk
Chiptuning Volkswagen New Beetle 2016 2.0 TDI 150pk
Staat je Volkswagen New Beetle 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen New Beetle 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volkswagen New Beetle 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen New Beetle 2016
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volkswagen worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Volkswagen chiptuning op maat
Moderne Volkswagen modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Volkswagen motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk minder, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Volkswagen deze winstmarge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Volkswagen fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Volkswagen chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.