Chiptuning Volkswagen New Beetle



Volkswagen New Beetle chiptuning specialist

chiptuning Volkswagen New Beetle
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Volkswagen?
Dankzij Volkswagen chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Volkswagen New Beetle heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen New Beetle.

U ervaart bij een Volkswagen New Beetle:

  • Tot ruim 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Overzicht Volkswagen New Beetle

Chiptuning Volkswagen New Beetle New Beetle 1.9 TDI 110 pk
Chiptuning Volkswagen New Beetle 1.4 16V 75 pk
Chiptuning Volkswagen New Beetle 1.8 20V T 150 pk
Chiptuning Volkswagen New Beetle 1.8 20V Turbo 15
Chiptuning Volkswagen New Beetle 1.9 TDI 100 pk
Chiptuning Volkswagen New Beetle 1.9 TDI 90 pk
Chiptuning Volkswagen New Beetle 2.0 115 pk
Chiptuning Volkswagen New Beetle 2.8 V6204 pk

Staat je Volkswagen New Beetle er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen New Beetle chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Volkswagen New Beetle chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen New Beetle

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Volkswagen . Wij beperken ook de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Volkswagen chiptuning maatwerk

Hedendaagse Volkswagen modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Volkswagen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Volkswagen deze winstmarge niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Volkswagen fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Volkswagen worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Volkswagen chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Volkswagen New Beetle chiptuning? Neem contact op