Volkswagen Jetta 2011 chiptuning specialist
Een Volkswagen met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Volkswagen chiptuning!
Na een chiptuning van uw Volkswagen Jetta 2011 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Volkswagen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Volkswagen Jetta 2011.
U ervaart bij een Volkswagen Jetta 2011:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een aanmerkelijk zuinigere Volkswagen, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Volkswagen Jetta 2011
Chiptuning Volkswagen Jetta 2011 1.4 TSI 160pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2011 2.0 TSI 200pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2011 1.6 TDI 105pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2011 2.0 TDI CR 140pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2011 2.0 TDI CR 150pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2011 1.2 TSI 105pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2011 1.4 TSI 122pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2011 1.8 TSI 170pk
Chiptuning Volkswagen Jetta 2011 1.4 TSI Hybride 150pk
Staat je Volkswagen Jetta 2011 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Volkswagen Jetta 2011 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Volkswagen Jetta 2011 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Volkswagen Jetta 2011
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Volkswagen worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Volkswagen chiptuning op maat
Moderne Volkswagen modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Volkswagen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk lager, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Volkswagen deze marge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Volkswagen de software niet optimaal af. De auto’s van Volkswagen worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Volkswagen chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.