Toyota ProAce 2016 chiptuning specialist
Een Toyota met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Met onze Toyota maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Toyota ProAce 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Toyota. Wij zijn specialist in het tunen van uw Toyota ProAce 2016.
U ervaart bij een Toyota ProAce 2016:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Toyota ProAce 2016
Chiptuning Toyota ProAce 2016 1.6 D-4D 95pk Euro6
Chiptuning Toyota ProAce 2016 1.6 D-4D 115pk Euro6
Chiptuning Toyota ProAce 2016 2.0 D-4D 120pk Euro6
Chiptuning Toyota ProAce 2016 2.0 D-4D 150pk Euro6
Chiptuning Toyota ProAce 2016 2.0 D-4D 175pk Euro6
Staat je Toyota ProAce 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Toyota ProAce 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Toyota ProAce 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Toyota ProAce 2016
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Toyota . Wij beperken daarnaast de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Toyota chiptuning maatwerk
Hedendaagse Toyota modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Toyota motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Toyota deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Toyota de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Toyota chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.