Toyota ProAce 2014 chiptuning specialist
Chiptuning Toyota: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Met onze Toyota maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Toyota ProAce 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Toyota. Wij zijn specialist in het tunen van uw Toyota ProAce 2014.
U ervaart bij een Toyota ProAce 2014:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een substantieel zuinigere Toyota, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Toyota ProAce 2014
Chiptuning Toyota ProAce 2014 2.0 D-4D 128pk
Chiptuning Toyota ProAce 2014 1.6 D-4D 90pk
Chiptuning Toyota ProAce 2014 2.0 D-4D 150pk
Staat je Toyota ProAce 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Toyota ProAce 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Toyota ProAce 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Toyota ProAce 2014
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Toyota . Wij beperken daarnaast de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Toyota chiptuning op maat
Hedendaagse Toyota modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Toyota motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Toyota fabrikant deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Toyota de software niet optimaal af. De auto’s van Toyota worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Toyota chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.