Toyota Landcruiser 2010 – 2013 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Toyota?
Met onze Toyota maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Toyota Landcruiser 2010 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Toyota. Wij zijn specialist in het tunen van uw Toyota Landcruiser 2010 – 2013.
U ervaart bij een Toyota Landcruiser 2010 – 2013:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een aanzienlijk zuinigere Toyota, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Toyota Landcruiser 2010 – 2013
Chiptuning Toyota Landcruiser 2010 – 2013 3.0 D-4D 190pk
Chiptuning Toyota Landcruiser 2010 – 2013 4.0 V6 280pk
Staat je Toyota Landcruiser 2010 - 2013 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Toyota Landcruiser 2010 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Toyota Landcruiser 2010 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Toyota Landcruiser 2010 - 2013
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Toyota worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Toyota chiptuning op maat
Moderne Toyota modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Toyota motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Toyota deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Toyota de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Toyota chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.