Suzuki Swift 2011 – 2016 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Suzuki?
Maatwerk Suzuki chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Suzuki Swift 2011 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Suzuki. Wij zijn specialist in het tunen van uw Suzuki Swift 2011 – 2016.
U ervaart bij een Suzuki Swift 2011 – 2016:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Suzuki Swift 2011 – 2016
Chiptuning Suzuki Swift 2011 – 2016 1.6 VVT S 136pk
Chiptuning Suzuki Swift 2011 – 2016 1.3 DDiS 75pk
Staat je Suzuki Swift 2011 - 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Suzuki Swift 2011 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Suzuki Swift 2011 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Suzuki Swift 2011 - 2016
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Suzuki worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Suzuki chiptuning maatwerk
Moderne Suzuki modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Suzuki motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk lager, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Suzuki fabrikant deze winstmarge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Suzuki de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Suzuki chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.