Suzuki Jimny All chiptuning specialist
Een Suzuki met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Suzuki chiptuning!
Na een chiptuning van uw Suzuki Jimny All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Suzuki. Wij zijn specialist in het tunen van uw Suzuki Jimny All.
U ervaart bij een Suzuki Jimny All:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Suzuki Jimny All
Chiptuning Suzuki Jimny All 1.5 D 65pk
Chiptuning Suzuki Jimny All 1.5 DDiS 86pk
Staat je Suzuki Jimny All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Suzuki Jimny All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Suzuki Jimny All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Suzuki Jimny All
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Suzuki worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg fundamenteel. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Suzuki chiptuning maatwerk
Moderne Suzuki modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Suzuki motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Suzuki deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Suzuki fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Suzuki worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Suzuki chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.