SsangYong XLV 2016 chiptuning specialist
Een SsangYong met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk SsangYong chiptuning!
Na een chiptuning van uw SsangYong XLV 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw SsangYong. Wij zijn specialist in het tunen van uw SsangYong XLV 2016.
U ervaart bij een SsangYong XLV 2016:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht SsangYong XLV 2016
Staat je SsangYong XLV 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen SsangYong XLV 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over SsangYong XLV 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je SsangYong XLV 2016
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de SsangYong . Wij beperken ook de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend belangrijk. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
SsangYong chiptuning op maat
Hedendaagse SsangYong modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de SsangYong motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de SsangYong fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de SsangYong fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van SsangYong worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na SsangYong chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.