SsangYong Actyon All chiptuning specialist
Een SsangYong met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk SsangYong chiptuning!
Na een chiptuning van uw SsangYong Actyon All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw SsangYong. Wij zijn specialist in het tunen van uw SsangYong Actyon All.
U ervaart bij een SsangYong Actyon All:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een aanzienlijk zuinigere SsangYong, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht SsangYong Actyon All
Chiptuning SsangYong Actyon All 2.0 Xdi 136pk
Chiptuning SsangYong Actyon All 2.0 Xdi 141pk
Chiptuning SsangYong Actyon All 2.0 Xdi 155pk
Chiptuning SsangYong Actyon All 2.2 e-XDI 178pk
Staat je SsangYong Actyon All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen SsangYong Actyon All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over SsangYong Actyon All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je SsangYong Actyon All
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de SsangYong worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
SsangYong chiptuning op maat
Moderne SsangYong modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de SsangYong motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt SsangYong deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de SsangYong de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na SsangYong chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.