Skoda Roomster 2010 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Skoda?
Maatwerk Skoda chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Skoda Roomster 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Skoda. Wij zijn specialist in het tunen van uw Skoda Roomster 2010.
U ervaart bij een Skoda Roomster 2010:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Skoda Roomster 2010
Chiptuning Skoda Roomster 2010 1.2 TSI 86pk
Chiptuning Skoda Roomster 2010 1.2 TDI 75pk
Chiptuning Skoda Roomster 2010 1.2 TSI 105pk
Chiptuning Skoda Roomster 2010 1.6 TDI 90pk
Chiptuning Skoda Roomster 2010 1.6 TDI 105pk
Chiptuning Skoda Roomster 2010 1.2i 70pk
Staat je Skoda Roomster 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Skoda Roomster 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Skoda Roomster 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Skoda Roomster 2010
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Skoda worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Skoda chiptuning op maat
Moderne Skoda modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Skoda motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Skoda deze winstmarge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Skoda fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Skoda chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.