Skoda Rapid 2012 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Skoda?
Dankzij Skoda chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Skoda Rapid 2012 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Skoda. Wij zijn specialist in het tunen van uw Skoda Rapid 2012.
U ervaart bij een Skoda Rapid 2012:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Skoda Rapid 2012
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.2 TSI 85pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.2 TSI 105pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.4 TSI 125pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.6 TDI 105pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.6 TDI 90pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.6 TDI 116pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.4 TDI 75pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.4 TDI 90pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.4 TDI 105pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.2 TSI 90pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.0 TSi 95pk
Chiptuning Skoda Rapid 2012 1.0 TSi 110pk
Staat je Skoda Rapid 2012 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Skoda Rapid 2012 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Skoda Rapid 2012 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Skoda Rapid 2012
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Skoda . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm fundamenteel. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Skoda chiptuning op maat
Moderne Skoda modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Skoda motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Skoda fabrikant deze marge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Skoda de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Skoda chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.