Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 chiptuning specialist
Een Seat met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Seat chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017.
U ervaart bij een Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.6 TDI CR 110pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 2.0 TFSI 280pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 2.0 TFSI 265pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.4 TSI 122pk (CMBA-CXSA)
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.2 TSI 85pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.2 TSI 105pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.2 TSI 110pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.6 TDI CR 90pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.6 TDI CR 105pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.4 TSI 140pk (CHPA)
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.8 TSI 180pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 2.0 TDI CR 150pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 2.0 TDI CR 184pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.4 TSI 150pk FR
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.0 TSI 95pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.0 TSI 110pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.4 TGI 110pk
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 1.4 TSI 125pk (CZCA)
Chiptuning Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 2.0 TFSI 290pk
Staat je Seat Leon 5F MK1 - 2012 - 2017 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Seat Leon 5F MK1 – 2012 – 2017 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Leon 5F MK1 - 2012 - 2017
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend fundamenteel. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Seat chiptuning maatwerk
Hedendaagse Seat modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Seat motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Seat deze marge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Seat fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Seat worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Seat chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.