Seat Leon 1P – 2005 – 2012 chiptuning specialist
Een Seat met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Maatwerk Seat chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Seat Leon 1P – 2005 – 2012 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Leon 1P – 2005 – 2012.
U ervaart bij een Seat Leon 1P – 2005 – 2012:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Seat Leon 1P – 2005 – 2012
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 1.9 TDI 90pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 1.9 TDI 105pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 1.4i 16v 85pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 2.0 TDI 140pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 2.0 TDI 170pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 2.0 TFSI 265pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 2.0 TFSI 200pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 1.4 TSI 125pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 1.8 TSI 160pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 2.0 TFSI 185pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 2.0 FSI 150pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 2.0 TFSI 240pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 2.0 TFSI 310pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 1.6 TDI 105pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 1.6i 8v 102pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 1.6 TDI 90pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 1.2 TSI 105pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 1.2 TSI 86pk
Chiptuning Seat Leon 1P – 2005 – 2012 2.0 TFSI FR 210pk
Staat je Seat Leon 1P - 2005 - 2012 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Leon 1P – 2005 – 2012 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Seat Leon 1P – 2005 – 2012 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Leon 1P - 2005 - 2012
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Seat chiptuning op maat
Hedendaagse Seat modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Seat motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Seat fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Seat fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Seat chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.