Seat Leon 1M – 2000 – 2006 chiptuning specialist
Een Seat met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Seat chiptuning!
Na een chiptuning van uw Seat Leon 1M – 2000 – 2006 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Leon 1M – 2000 – 2006.
U ervaart bij een Seat Leon 1M – 2000 – 2006:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Seat Leon 1M – 2000 – 2006
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.6i 8v 100pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.4i 16v 75pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.9 TDI 110pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.9 TDI 90pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.9 TDI 130pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.9 TDI 150pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.8i 20v 125pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.8T 20v 180pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.8T 20v 225pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.8T 20v 210pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.9 SDI 68pk
Chiptuning Seat Leon 1M – 2000 – 2006 1.6i 16v 105pk
Staat je Seat Leon 1M - 2000 - 2006 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Leon 1M – 2000 – 2006 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Seat Leon 1M – 2000 – 2006 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Leon 1M - 2000 - 2006
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg fundamenteel. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Seat chiptuning op maat
Moderne Seat modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Seat motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Seat fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Seat de software niet optimaal af. De auto’s van Seat worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Seat chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.