Seat Exeo 2009 chiptuning specialist
Chiptuning Seat: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Seat chiptuning!
Na een chiptuning van uw Seat Exeo 2009 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Exeo 2009.
U ervaart bij een Seat Exeo 2009:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Seat Exeo 2009
Chiptuning Seat Exeo 2009 1.8 TSI 160pk
Chiptuning Seat Exeo 2009 1.4 TFSI 125pk
Chiptuning Seat Exeo 2009 1.8 TSI 120pk
Chiptuning Seat Exeo 2009 2.0 TSI 210pk
Chiptuning Seat Exeo 2009 2.0 TDI CR 120pk
Chiptuning Seat Exeo 2009 2.0 TDI CR 143pk
Chiptuning Seat Exeo 2009 2.0 TDI CR 170pk
Chiptuning Seat Exeo 2009 2.0 TSI 200pk
Chiptuning Seat Exeo 2009 1.8 TSI 150pk
Chiptuning Seat Exeo 2009 2.0 TDI CR 163pk
Staat je Seat Exeo 2009 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Exeo 2009 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Seat Exeo 2009 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Exeo 2009
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Seat chiptuning maatwerk
Hedendaagse Seat modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Seat motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Seat fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Seat de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Seat chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.