Seat Altea / XL 2009 chiptuning specialist
Een Seat met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dankzij Seat chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Seat Altea / XL 2009 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Altea / XL 2009.
U ervaart bij een Seat Altea / XL 2009:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Seat Altea / XL 2009
Chiptuning Seat Altea / XL 2009 1.6i 102pk
Chiptuning Seat Altea / XL 2009 1.6 TDI 105pk
Chiptuning Seat Altea / XL 2009 1.6 TDI 90pk
Chiptuning Seat Altea / XL 2009 2.0 TDI CR 140pk
Chiptuning Seat Altea / XL 2009 2.0 TDI CR 170pk
Chiptuning Seat Altea / XL 2009 1.2 TSI 105pk
Chiptuning Seat Altea / XL 2009 1.4 TSI 125pk
Chiptuning Seat Altea / XL 2009 1.8 TSI 160pk
Chiptuning Seat Altea / XL 2009 2.0 TSI 211pk
Staat je Seat Altea / XL 2009 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Altea / XL 2009 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Seat Altea / XL 2009 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Altea / XL 2009
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Seat . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Seat chiptuning op maat
Hedendaagse Seat modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Seat motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel minder, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Seat fabrikant deze marge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Seat fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Seat chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.