Seat Alhambra 2000 – 2010 chiptuning specialist
Chiptuning Seat: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Seat chiptuning!
Na een chiptuning van uw Seat Alhambra 2000 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Seat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Seat Alhambra 2000 – 2010.
U ervaart bij een Seat Alhambra 2000 – 2010:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Seat Alhambra 2000 – 2010
Chiptuning Seat Alhambra 2000 – 2010 1.9 TDI 90pk
Chiptuning Seat Alhambra 2000 – 2010 1.9 TDI 115pk
Chiptuning Seat Alhambra 2000 – 2010 1.9 TDI 130pk
Chiptuning Seat Alhambra 2000 – 2010 2.0 TDI 140pk
Chiptuning Seat Alhambra 2000 – 2010 2.0i 8v 115pk
Chiptuning Seat Alhambra 2000 – 2010 1.8T 20v 150pk
Staat je Seat Alhambra 2000 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Seat Alhambra 2000 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Seat Alhambra 2000 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Seat Alhambra 2000 - 2010
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Seat worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg fundamenteel. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Seat chiptuning op maat
Moderne Seat modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Seat motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel lager, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Seat fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Seat de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Seat worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Seat chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.