Renault Twingo II – 2007 – 2014 chiptuning specialist
Een Renault met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Met onze Renault maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Renault Twingo II – 2007 – 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Twingo II – 2007 – 2014.
U ervaart bij een Renault Twingo II – 2007 – 2014:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een substantieel zuinigere Renault, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Renault Twingo II – 2007 – 2014
Chiptuning Renault Twingo II – 2007 – 2014 1.2 TCE 100pk
Chiptuning Renault Twingo II – 2007 – 2014 1.6i RS 133pk
Chiptuning Renault Twingo II – 2007 – 2014 1.5 DCi 65pk
Chiptuning Renault Twingo II – 2007 – 2014 1.5 DCi 75pk
Chiptuning Renault Twingo II – 2007 – 2014 1.2i 16v 75pk
Chiptuning Renault Twingo II – 2007 – 2014 1.5 DCi 86pk
Chiptuning Renault Twingo II – 2007 – 2014 1.5 DCi 90pk
Staat je Renault Twingo II - 2007 - 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Twingo II – 2007 – 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Renault Twingo II – 2007 – 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Twingo II - 2007 - 2014
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Renault . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Renault chiptuning op maat
Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Renault deze speelruimte niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Renault chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.