Renault Scenic III – 2012 – 2016 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Renault?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Scenic III – 2012 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Scenic III – 2012 – 2016.
U ervaart bij een Renault Scenic III – 2012 – 2016:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Renault Scenic III – 2012 – 2016
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016 2.0 DCi 130pk
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016 2.0 DCi 150pk
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016 1.6i 16v 110pk
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016 1.2 TCE 115pk
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016 1.4 TCE 130pk
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016 1.2 TCE 130pk
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016 2.0 DCi 160pk
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016 1.6 DCi 130pk
Chiptuning Renault Scenic III – 2012 – 2016 1.2 TCE 110pk
Staat je Renault Scenic III - 2012 - 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Scenic III – 2012 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Renault Scenic III – 2012 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Scenic III - 2012 - 2016
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend bepalend. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Renault chiptuning maatwerk
Moderne Renault modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Renault deze winstmarge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Renault fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Renault chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.