Vragen? Bel direct

0593 232114



Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Megane 3 - (ph2) - 2012 - 2013
Een Renault met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Renault chiptuning!
Na een chiptuning van uw Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013.

U ervaart bij een Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een aanzienlijk zuinigere Renault, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013

Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.2 TCE 115pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 2.0i 16v 140pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.6i 16v 100pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.4 TCE 130pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 GT 2.0 TCE 180pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 GT 2.0 TCE 190pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.5 DCi 90pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 1.6 DCi 130pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 GT 2.0T 220pk
Chiptuning Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 RS 2.0T 265pk

Staat je Renault Megane 3 - (ph2) - 2012 - 2013 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Megane 3 – (ph2) – 2012 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Megane 3 - (ph2) - 2012 - 2013

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning op maat

Moderne Renault modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Renault deze winstmarge niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Renault chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Megane 3 - (ph2) - 2012 - 2013 chiptuning? Neem contact op