Renault Megane 2 – 2002 – 2008 chiptuning specialist
Een Renault met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Dankzij Renault chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Renault Megane 2 – 2002 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Megane 2 – 2002 – 2008.
U ervaart bij een Renault Megane 2 – 2002 – 2008:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Renault Megane 2 – 2002 – 2008
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.5 DCi 80pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.5 DCi 100pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.9 DCi 120pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.9 DCi 130pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 2.0 DCi 150pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 RS 2.0 Turbo 225pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 2.0i 16v 136pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 2.0 Turbo 165pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.5 DCi 85pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.5 DCi 105pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.9 DTI 100pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.9 DCi 102pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.9 DCi 115pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.6i 16v 110pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.6i 16v 115pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 1.4i 16v 98pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 2.0 DCi 175pk
Chiptuning Renault Megane 2 – 2002 – 2008 RS 2.0 Turbo R26R 230pk
Staat je Renault Megane 2 - 2002 - 2008 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Megane 2 – 2002 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Renault Megane 2 – 2002 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Megane 2 - 2002 - 2008
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Renault chiptuning maatwerk
Moderne Renault modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Renault deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Renault fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Renault chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.