Vragen? Bel direct

0593 232114



Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Master Mk2 - 1998 - 2010
Een Renault met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Maatwerk Renault chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Master Mk2 – 1998 – 2010.

U ervaart bij een Renault Master Mk2 – 1998 – 2010:

  • Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een aanmerkelijk zuinigere Renault, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Renault Master Mk2 – 1998 – 2010

Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.5 DCi 100pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.0 DCi 120pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.5 DCi 125pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.5 DCi 150pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 1.9 DCi 82pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 3.0 DCi 136pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 3.0 DCi 156pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.2 DCi 90pk
Chiptuning Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 2.2 DCi 114pk

Staat je Renault Master Mk2 - 1998 - 2010 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Master Mk2 – 1998 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Master Mk2 - 1998 - 2010

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Renault chiptuning maatwerk

Hedendaagse Renault modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Renault motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk minder, omstreeks 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Renault fabrikant deze marge zelf niet?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Renault worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Renault chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Renault Master Mk2 - 1998 - 2010 chiptuning? Neem contact op